Hvordan sette opp en epostkonto i iPhone/iPad
1. Åpne Innstillinger
Åpne Innstillinger-appen på din iPhone.
2. Gå til Kontoer
Rull ned og trykk på Mail (eller Passord og kontoer avhengig av iOS-versjonen). Deretter trykker du på Kontoer.
3. Legg til en ny konto
Trykk på Legg til konto og velg Annet fra listen over e-postleverandører. Deretter trykker du på Legg til Mail-konto.
4. Skriv inn kontoinformasjonen
Fyll ut skjemaet med følgende informasjon:
- Navn: Ditt navn
- E-post: Din fulle e-postadresse (f.eks.: brukernavn@dittdomeneher.no)
- Passord: Passordet du valgte i kontrollpanelet
- Beskrivelse: Valgfritt (f.eks.: IT PAYS e-post)
5. Konfigurer IMAP-innstillinger
Velg IMAP som kontotype. Skriv deretter inn følgende detaljer:
- Innkommende e-postserver: mail.itpays.no
- Port: 993
- Kryptering: SSL/TLS skal være aktivert
6. Konfigurer SMTP-innstillinger
På skjermen for utgående e-postserver, skriv inn:
- Utgående e-postserver: mail.itpays.no
- Port: 587
- Kryptering: STARTTLS (eller TLS dersom STARTTLS ikke er tilgjengelig)
- Brukernavn: Din fulle e-postadresse
- Passord: Passordet du valgte i kontrollpanelet
7. Fullfør oppsettet
Trykk på Lagre eller Ferdig for å lagre kontoinnstillingene. iPhone vil nå verifisere innstillingene, og hvis alt er korrekt, vil kontoen bli lagt til.
8. Feilsøkingstips
- Dobbeltsjekk innstillingene: Kontroller at servernavn, porter og krypteringsmetoder er korrekt angitt.
- Brukernavn og passord: Sørg for at du har skrevet inn din fulle e-postadresse og riktig passord.
- Internettforbindelse: Kontroller at du har en stabil internettforbindelse.
- iOS-versjon: Oppdater til nyeste iOS-versjon for best kompatibilitet.
Tilbake til ofte stilte spørsmål